Wednesday 7 December 2011

Andai dia tahu

Aku tak reti nak bermadah
Jujur ku katakan
Aku masih mentah

Bila marah, aku cakap
Bila sedih aku senyap
Bila rindu, aku ucap
Bila sayang, aku singkap

Yang terperangkap di jiwa
Semakin meronta
Teriak
Bukan niat membahas duka

Mungkin menjelekkan orang?

Mungkin..
Aku terlalu jujur memperkata
Lemah untuk mengalas kata manis

Mulut jahat...Kurang ajar..Bangsat
Babi.. Bitch. 
Selalu dah aku dengar (bukan dari mulutmu)

Well, i'm truely sorry my friend
It never change me how bad it heard on your ear

Kerana aku dah selalu dengar
Dah selalu ku guna

Aku terlalu menjadi aku
Selalu mengatakan yang jujur dari hati
Keterbukaan aku sukar di bendung
Tapi mulut ini terbejat
Bagai belum memahami kata

Aku sekadar berhujah tanpa audien
Apa yang difikir pasti diluah
Makna dalaman tak berhasil

Biarlah
Niat ku disalah erti.

Biar
Dia tahu aku yang salah
Biar aku melafazkan maaf
Supaya hubungan ini bertahan seperti biasa

Maafkan aku
Aku kurang pandai.

No comments:

Post a Comment