Tuesday 6 December 2011

aku yang miskin

Tau tak RM1960 tu mahal!
Aku takdak duit sebanyak tu


Tau dak PT sem depan masuk RM2000 je
Ye la aku tau kamu pandai
Dapat scholar
Mak ayah kamu kaya
Gaji 10k sebulan


Duit scholar habis pun takpa aih
Ada akaun PAMA boleh mohon
Sekali masuk..
Hari2 boleh lunch + dinner kat McD 
(tahukah anda satu hidangan kat mcd menganggarkan sebanyak RM10-15)


Kami ni breakfast tak pasti
Lunch kalau sempat
Teruih makan dinner
Dinner pun paling sedap kat cafe
Tak pon gerai2 Ivory


Memang la jalan2 tu bukan selalu
Tapi boleh pi len kali apa?
Dah kerja nanti kumpul la duit banyak2
Ang pi la jalan ceruk mana pun nak jalan
Lubang kuboq pon buleh aih, tak dak sapa larang.



Apa salah kita belanja yang sederhana?
Dari memerap lama kat tempat orang
Tak kemana pun gunung di kejar (sastera la kan)


OK fine pakai duit akaun sendiri
Hang kaya, aku miskin.


OK fine ang kerja, bayaq pakai duit gaji
Hang ada duit gaji banyak, aku punya gaji banyak ni ja


Daripada jalan kat negeri orang mahal2
Baik bercuti kat negeri sendiri,


Cuti2 Malaysia.


Pantai cantik? 
Pulau Kapas, Pulau Redang, Pulau Pangkor, Pulau Perhentian


Tempat sejuk?
Gunung kinabalu, Cemeron highland


Nak jalan2 sambil berfoya2 habis duit?
Genting Highland, Sunway Lagoon


Historical place?
Melake ade bai. babi la kalau tak tau.


Air terjun?
Carik sendiri la, malas aku nak pikir






p/s: tak marah, just tak puas hati. 

5 comments:

  1. lily betapa amat2 aku setuju dengan engkau
    kenapa mereka enggan mengerti?

    ReplyDelete
  2. tahukah anda post ini mengundang kontroversi versi kecil2an. hehe aku rasa sonok sebab kes selesai.

    ReplyDelete
  3. aku dgr dorg nk g yogyakarta. eh, betui ka?

    ReplyDelete