Thursday 16 June 2011

Practically NONSENSE

Titiba rasa janggal lak menjengah ke angkasa blog aku ni. Sebenarnya banyak benda nak tulis, tapi tak tau nak cerita pasal ape. OK blog ni nampak gelap. Cita-cita tak kesampaian la nak explore background, skin, gadjet segala benda advance tu. Biasa la, bisnes juta-billion. Tak sempat la. 


Rasanya nak citer pasal Nora Elena semua orang dah gila citer tu. Bila tengok citer tu, gadis wajib berangan sambil menyengih sorang. Aku tak cakap aku terkecuali. Gadis-gadis akan kata camni kalau tengok citer ni,



Kalau Seth,
"Haaaaiii la Seth~ Awak sangat romantissss,""Nak Seth! Nak Seth!""Saya sayang awak Seth. Nak bunga sekalik!"

Kalau untuk Nora pulak,

"Gedik tol Nora. Tak suke! Tak suke!""Bodoh punya Nora! Laki pangkat Angel tu ko tanak. Go die la! Kerek nak mam!"

*Sumber :  Status FB kroni-kroni aku la kan. Heheh.*


Ok, habis cerita Nora Elena.. Aku rasa nak citer pasal hari-hari aku practical. Selama 4 minggu ni terasa macam-macam benda baru jadi. OK memandangkan mud baik pagi ni, aku citer benda awalun dulu.


Aku jenis suka perati dulu chill2, supaya orang tengok dengan first impression yang bagos dan mantap. Kalau dok syok sendri tak cool la. Firstly, aku skema. Baju. Laptop. Handbag. Sweater. Kenapa?


1. Baju. Aku kerap pakai baju kurung. Baju labuh2. Sopen gitu. Gemok pon gemok la, janji kelas. Tutup segala aurat dengan mulut nak ngata, kan. 


2. Laptop tu perlu, sebab kat meja aku memang takde PC. Kalau ada PC pon aku akan bawak jugak lepi ni. Tak leh nak survive la takde playlist. Jiwa kosong. Tandus. Gersang. Ahakz!


3. Handbag tu tak berapa nak perlu sebab aku bukan jenis suka henjong barang. Kalau tak sebab purse, empon, tumbdrive, external, lalala.. segala macam tu, aku memang tak nak bawak benda gedik. Honestly memang nyusahkan aku. Kalau sarapan lepak kat mamak je pon kena bawak. Nyampah tol aku. Kalau dulu aku anti betul pompuan bawak henbeg sebab bagi aku buat pe la nak membazir duit beli yang mahal tapi guna sehari lain-lain, skang ni baru la tau kegunaan jadah haram yang satu ni. Suka tu mesti la wajib, sebab aku beli mahal woh. Kualiti dan keterampilan penting (memang kalau boleh aku nak pakai yang satu tu sampai mati). Kalau ikutkan, pegi keje bawak badan, makan orang belanja, meja aku ada heater supaya aku tak kesejukan, PC pakai company punya ah. Kira lenggang kangkung je la. Amacam? Hihik!~ 


4. Sweater adalah sejenis benda hitam besar yang harus dibawak ke office kerana kondisi office yang serupa peti ais. Masa awal masuk sini, aku salu la buat pantauan sambil membuang kat toilet office. Pintu toilet tu mau tercabut walaupun hajat hati nak 'termenung' je. 


Tak tau la nak taip apa. Dah la aku nak sambung kerja. Bye.


p/s : 
Jangan lupa malam ni last episode Nora Elena. Thihihi!~