Wednesday 16 November 2011

Bangkit

Pagi Rabu. Macam biasa, mak tiri merangkap alarm dah memekak2 kejut aku bangun. Paksa aku mandi. Pukul 7.30. Butang snooze 9minit lagi. Perbuatan aku berlarutan setelah menekan butang snooze untuk kali keempat.

“Kenapa la harini hari Rabu..” rungut hati kecilku. Aku terlihat rakan sebilikku yang sedang memperbetulkan posisi tidurnya. Barangkali dia tak selesa dengar mak tiri aku memekak tadi. “Hmm, kan best kalau aku lupa lagi harini takda kelas...” Mengerekot menahan kesejukan pagi lantas aku mencapai towel.

Selesai bersiap. Baju lama celoreng oren, krim, cokelat menjadi pilihan. Warna2 baju ku tampak diriku lebih ceria dari riak muka yang dibaluti perasaan malas. Bedak ku sapu tipis. Aku mengenakan pin pada tudung ungu gelap. Yang terlihat olehku di cermin adalah sorang gadis manis bergaya. Ku capai tas tangan, lantas telefon bimbitku bernyanyi riang. Ku amati pesanan yang diterima daripada teman sedarjahku.

Salam. Please inform your friends.. no lsp300 class today. Thanks.

Tenang ku mengunci papan kekunci Sony Ericson. Tersenyum kala otak ligat menyusun kata "Shyte!

p/s: memang aku bangun awal pagi nak snooze alarm. How ohsem is that..

No comments:

Post a Comment