Thursday 29 November 2018

november rain

Ahhh it's been a long day. Lepas balik kerja tadi I lepak makan dengan office mate i yang handle same project dengan i. Kitorang OT dalam dua jam je, then lepak McD. Yang buat lama lepak dengan dia ni menyembang je. I kalau balik kerja memang selalu cari nasik. Tak pun ayam. Dia tak makan pun, paling tidak, sundae dengan fries je.

So while he waiting im eating, he made a confession about what was happened to his life 2-3 months ago. Im not gonna tell the story but what can i conclude bout it is.. what ever happens in your past time just let's just move on. Separation won't solve any problem. Kalau dalam Bahasa kita ni lari dari medan perang la. Tapi dia tak berperang la. Perang tu just metafora je.

Kalau kita dah biasa hidup susah, kita akan lebih hargai orang sekeliling berbanding orang yang tidur dengan duit. Sebab duit bukan segalanya. Membahagiakan orang tanpa duit ni susah zaman sekarang. Kadang² kita pun takkan pernah terfikir orang yang kita mandikan dengan duit akan hilang kepercayaan sebab mata dah kelabu dengan duit.

Jadi, the lesson for today is jangan terlalu percaya orang takut nanti makan diri. (i selalu kena tipu 😢)

Bagi sepenuh perhatian kat orang yang sayang kita, dan hargai kita walaupun dia tak pandang pun pengorbanan. Hindari manusia sampah yang kenal setahun dua.  (i banyak koleksi manusia sampah, demolition in progress)

Good things takes time. Just be patient.

Masa makin laju, i tak sangka dah akhir tahun. Tahun depan tahun last i dalam arena 20an. Hidup i akan jadi bermakna kalau kucing i gemuk. Kbai.

No comments:

Post a Comment