Monday 18 April 2011

BLA-BLA-SHING!

9.40 pagi, Khamis, 14 April 2011.

Empon berbunyi ringtone lagu yang dah lama tak main. Seolah mengejutkan aku dari terjaga dari mimpi yang kosong. Sambil emak tak jemu membebel di tingkat bawah di dapur, aku bangkit malas dari tempat tiduran. Ringtone berhenti berbunyi. 

Aku cuba membaca nama yang tertera di skrin empon. "Ex-boipren?". Apekah aku sedang bermimpi di siang hari? Nak balas ke taknak? Hati blur berbisik...ermm

Ex-ku : Salam. bizi?

Aku : Wsalam. Tak bizi.

Ex-ku : Sihat? Kat mne?

Aku : Sihat. Sape ni?

Ex-ku : Tak kenal. Takpe lah..


Poyo lak mamat ni... Terajang baru tau! Mandi lagi bagus! 


Aku : Tu pon nak marah. Orang nak test je pon.


Perut dah berkeroncong untuk Ana tak dapat tertahan. Pinggan ku capai, nasik disenduk. Makan rilek2. macam mimpi je. Suapan nasik semakin laju mengikut rentak ringtone mesej yang belum dibaca.


Ex-ku : Test ape?

Aku : Saje je nak test reaksi awak. Tak kerja ke?

Ex-ku : Baru balik out-station...cuti.

Aku : Hmm... Sihat?

Ex-ku : Sihat... So, awak nak kapel lagi tak dengan saye?


Uuuuuuuu.....Wah waw! 

*blushing*

Mesej dah nak reply, titibe empon rosak. Time ni la dia nak nganjing. 
Cilake! Nasibek ada spare. Simkad dah ditukar tapi kena tunggu 5minit lagi nak kena configure segala mak nenek dia. Dah siap... 

Klukkk..klukk...! (Mesej sampai)


Ex-ku : Sihat... So, awak nak kapel lagi tak dengan saye?


Sambil basuh pinggan, tengok tibi. Reply lambat2. 

Aku : Ok.

Ex-ku : Apa yang ok?

Aku : Eh, tak paham2 plak. Pang kang!


Dah 5bulan aku tunggu, munculkan diri jugak akhirnye.Tak sia2 aku tunggu. Aku terima sebab aku tau bukan salah aku je gadoh2 ni. Dia pon sama je. Kesimpulannye, memang dua2 bongok2 manja.  :)


p/s : he left me but he lup me. ehehe! *blushing*


No comments:

Post a Comment